سوال: آیا خدا بازن نامحرم است که او در نماز باید باحجاب نماز بخواند؟
بنام خدا با سلام فلسفه و راز حجاب زن در نماز یکی از شرایط صحت نماز بانوان رعایت پوشش و حجاب مناسب است. خدایی که به همه چیز انسان حتی نیات و درون او بینا و آگاه است، چه نیاز است که زن در برابر او کاملا پوشیده و محجبه باشد؟ آیا می توان گفت خداوند به زنان نامحرم است اما بیگانگان و مردان جامعه به آنان محرمند، این سؤالی است که تاکنون بی پاسخ مانده و هنوز بانوان مسلمانی که مدهای بدحجابی و خودنمایی را نشانه ی رشد و شخصیت خود می پندارند، نتوانسته اند یک جواب منطقی و به دور از خودفریبی برای آن بیابند که بتوانند کیفیت پوشش و نمایش خود را با آن توجیه و تصحیح نمایند! از مقدمه ای که بیان شد روشن می شود که پوشش و حجاب عفیفانه ی زن در نماز نیز فلسفه و راز حکیمانه و حیاتی و سرنوشت ساز دارد، که با اندکی تأمل روشن می شود. همان گونه که هر عبادتی از جمله نماز، تعلیم و تمرین است برای انسان که در همه حال به یاد خداوند سبحان و بازگشت به سوی او در آخرت و تزکیه و تربیت خود برای یک زندگی ابدی باشد، حجاب زن در نماز نیز آموزش، تمرین و تذکر پوشش عفیفانه ی اوست که در غیر نماز، هنگام حضور در جامعه یا در برابر نامحرم این گونه عفیفه و محجبه باشد؛ به همین جهت از دیدگاه اسلام پوشش در غیر نماز هم باید همان پوشش در حال نماز باشد، یعنی همان پوشش مناسب و مقدار حجاب او در نماز، باید در غیر نماز در برابر نامحرم هم رعایت شود، زیرا نماز آموزشگاه مهم ترین معارف و نیازهای حیاتی انسان و پرورشگاه ایمان و تقوا و اخلاق انسانی و الهی از جمله عفاف و حجاب است، لذا نماز مظهر حقیقت و سیمای ملکوتی دین اسلام می باشد. نماز مرآت و آیینه ی دین الهی است. خداوند حکیم تمام معارف و قوانین مهم و ریشه ای و مسائلی که حیات معنوی و اخلاقی و سعادت دنیوی و اخروی انسان و جامعه را تأمین می کند، به طور اجمال و کلی در نماز مقرر فرموده است. بنابراین حکمت و سر این که لباس نازک و بدن نما یا پوشیده نبودن بعضی از اندام زن حتی یک تار موی او در نماز، در صورتی که آگاهانه و عمدی باشد، حرام و باطل کننده نماز است، این است که بی بندوباری و بدحجابی و نپوشاندن بعضی از اندام یا مو از سوی زن در اجتماع و مجالس نامحرمان هم چون زمان جاهلیت، حرام می باشد که به تدریج مهر باطل به زن می زند و اساسا از آن جا که نماز شناسنامه ی دین و مظهر اسلام است، لذا همان گونه که نمازی که حجاب صحیح در آن رعایت نشود، مورد قبول خداوند متعال نخواهد بود، زنانی که حجاب صحیح اسلامی را در حامعه رعایت نمی کنند، نیز دینشان مورد قبول و رضایت الهی نخواهد بود. نتیجه این که لزوم پوشش و حجاب کامل زن در نماز بیانگر حقانیت حجاب عفیفانه و وجوب رعایت آن در برابر نامحرمان می باشد. بنابراین واقعیت حجاب عفیفانه ی زن شعار حق طلبی و حقیقت خواهی است هم چنان که فریادی است علیه جاهلیت و خودآرایی و خودنمایی جاهلی. لذا بانوان مسلمانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند، یا باید قائل شوند که حجاب در نماز واجب نیست و بدون آن نماز بخوانند و یا خداوند سبحان را نامحرم و مردان را محرم خود بدانند! پاسخ آنان در این باره بستگی به میزان معرفت و دیانت و حقیقت جویی آنها دارد؛ اگر واقعا طالب حقیقت باشند، با روشن شدن حقانیت حجاب، باید توبه ی نصوح کرده و گوهر خود را در صدف ارزش مند حجاب و عفاف حفظ نمایند، در غیر این صورت نمازشان مقبول درگاه خداوند نخواهد بود، چون نشانه قبولی نماز در فرهنگ وحی آن است که انسان را از گناهان و رذیلت ها باز دارد. یا علی qommpth.ir
آیتالله صافی گلپایگانی در پاسخ به نامه دختر جوانی درباره حجاب گفت: مساله حجاب را تحت احساسات جوانی ن
میتوان بررسی کرد
جام خانواده:
مرجع عزیز و عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی
سلام علیکم؛
من فاطمه 21 ساله هستم. شما را بارها در مشهد دیدهام، و به شما به چشم یک پدر معنوی نگاه میکنم. آقا من یک دختر بدحجاب هستم، راستش نمیدانم حجاب چیست؟ چرا حجاب بر ما واجب است؟ چرا حجاب ارزش است؟ آیا چادر یک تکه پارچه با ارزش و مقدس است؟ دختر 9 ساله از چادر چه میداند؟ چرا فقط در دین ما چادر و حجاب وجود دارد، یعنی پیامبران دیگر نمیدانستند؟!
آیا معنای پوشش، نبودن من در جامعه نیست؟ پس چگونه باید برای جامعه مفید باشم؟چرا ما زنان باید تاوان دلهای مریض بعضی مردان را بدهیم؟ آیا بهتر نیست حجاب در کشور اختیاری باشد؟ لطفاً مرا نصیحت کنید و به سؤالاتم جواب دهید که من پیجوی حقیقتم. منتظر پاسخ شما هستم.
آیتالله صافی گلپایگانی در پاسخ این نامه بیان داشته است:
بسم الله الرحمن الرحیم
علیکم السلام و رحمه الله
دخترم! انشاءالله تعالی تندرست و سعادتمند باشید و اندیشههای نیک و درست را در خود پرورش دهید.
نامه شما را خواندم. از بیداری باطن و معنویت پاک و اصالت فطرت شما امیدوار شدم.
نوشتهاید پیجوی حقیقت هستید و نصیحت میخواهید. حقیقت ظاهر و آشکار است به هرچه نگاه کنید از ذره تا مجرّه، از زمین تا آسمان و کهکشانها و جنبندگان بزرگ و کوچکی که با چشم غیر مسلح به زحمت رؤیت میشوند، آب و هوا، باغ و سبزهزارها و درختها، حیوانات برّی و بحری و این انسان، این من و تو و این همه دستگاهها و تأسیساتی که در بدن ما برقرار است و علی الدوام بیآنکه ما نقشی داشته باشیم به طور خودکار عمل میکنند، این همه گلها، این همه میوهها و این همه ... و این همه ...، همه انسان را نصیحت میکنند؛ همه حقیقت و حق را نشان میدهند که غافل نباشید، بیدار و هشیار باشید، از این کتاب آفرینش که میلیونها و میلیونها و میلیاردها و بیش از حساب و شمار درس بصیرت و بینش دارد بخوانید، و پند بگیرید.
قبل از اینکه به تبیین روابط دخترو پسر از نظر اسلام بپردازیم چند نکته را یاد آوری می کنیم. اول: اینکه مبنا و ماخذ معارف ، اخلاقیات ، معیارهای رفتاری و… و در یک کلام بایدها و نبایدهای فردی و اجتماعی ما برگرفته از دین اسلام است و ما در هر مرحله از مراحل زندگی بشری چه فردی و چه اجتماعی دین اسلام را حاکم می دانیم وآنرا ملاکی جدائی ناپذیر برای زندگانی بشری قلمداد می کنیم. و لذا آنچه در ذیل می آید طبق همین ملاک می باشد. دوم: اگر چه عنوان مقاله روابط دختر و پسر است، اما همه زنان و مردان در این احکام مشترک هستند و اختصاص عنوان به دختر و پسر تنها به خاطر اهمیت و موقعیت حساس دختران و پسران جوان و نوجوان می باشد. سوم: در این مقال تنها به بیان باید ها و نباید ها در رابطه دختر و پسر پرداخته می شود و سخن از معضلات ،راه حل ها و سیاست های صحیح و نا صحیح ، آسیب شناسی و …در این رابطه را به مجال و مقالهای بعدی موکول می کنیم.
طرح بحث
زندگی انسان بر پایه ورابط اجتماعی و پیوندها شکل می گیرد. آنچه از نظر اسلام در این اجتماع مهم است حرکت به سوی اخلاق متعالی و پیشرفتهای معنوی وکمال فردی و اجتماعی انسان است. و این اجتماع ناگزیر از تعامل افکار و اندیشه ها، فرهنگها، تعلیم وتعلم و ارتباطات می باشد که دین اسلام هم بر این موارد تاکید دارد.
در یک جامعه اسلامی روابط و تعامل انسانها با یکدیگر بر گرفته از شناخت ارزشها و آموزه های دینی است که چگونگی و باید ها ونبایدهای آن را بیان می کند. انسان، به ویژه جوان ونوجوان، به ارتباط اجتماعى نیازمند است؛ زیرا آدمى موجود اجتماعى است و ارتباط با دیگران پاسخ آن نیاز درونى به شمار مىآید.داشتن روابط ضرورت دارد؛ ولى چگونگى آن از اهمیت بیشترى برخوردار است. در این میان ارتباط با جنس مخالف موضوعى مهم و حساس است.
علىرغم اینکه افراد ناآشنا به مبانى دینى، اسلام را بدان متهم مىکنند که مخالف حضور دختران در اجتماع است، احادیث صریحى داریم که طالب علم و دانش و فراگیرنده آن، چه دختر و چه پسر، محبوب خدایند و براى کسب دانش و کارهاى مفید اجتماعى، دختران و پسران مىتوانند با حفظ پوشش و عفاف، بهراحتى در جامعه ظاهر شوند و به انجام وظیفه بپردازند. «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَةٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ أَلَا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ بُغَاةَ الْعِلْم» (الکافی/۱/۳۰ )
«فَوَجَبَ عَلَى الْعَاقِلِ طَلَبُ الْعِلْم ».(الکافی/ ج۱ – کتاب العقل و الجهل)
اسلام به اهمیت و ارزش فوقالعاده پاکى و سلامت شخصیت دختر و پسر و لزوم رعایت حقوق فرد و جامعه در ارتباطها ، نگاهها، شنیدنها و مکالمات تأکید دارد و به هیچ عنوان راضى نمىشود که حریم قُدسى دختر، خدشه بردارد یا پسر از دایره عفت و پاکى خارج شود.
تفاوت «روابط دختر و پسر» درجامعه اسلامی و فرهنگ غربی
فرهنگ غربى، به نام آزادى و در راه رسیدن به آن، فضاى جامعه را خواسته یا ناخواسته ناامن و کانون خانواده را متزلزل نموده است. در چنین فضایى، هیجانات کاذب، فرصت اندیشیدن و خلوت معنوى و چشیدن لذّت رفتارهاى اخلاقى و خویشتندارى هاى عفیفانه را از انسان گرفته است.
آیا رابطه ای صد در صد دارند؟ یعنی در جامعه ای که زنان رعایت عفاف می کنند، هیچ مورد تجاوزی اتفاق نمی افتد!
و یا هیچ رابطه ای ندارند؟ یعنی زنان چه پوشیده بیرون بیایند و چه آراسته هیچ تفاوتی در تجاوزهای جنسی ندارد!
به نظر می رسد، هر دو نظریه اشتباه می باشد. چرا که اگر چه تنها راه ایجاد امنیت برای زنان، حفظ حجاب نیست؛ لیکن یکی از راههای موثر پوشاندن زینت های یک زن است. زنی که زینت های او پوشیده نباشد، بیشتر در معرض تجاوز، آزار و اذیت و تجارت قرار می گیرد. حتی اگر در کشورهایی زندگی بکند که خیابان ها توسط دوربین کنترل می شوند و از نظر امنیت از درجه ی بالایی برخوردار باشند.
مثلا در انگلستان (با 52 میلیون نفر جمعیت) در سال 2007، روزانه 230 مورد تجاوز جنسی اتفاق افتاده است. (1) لازم به ذکر است این آمار غیر از ارتباط های نا مشروعی است که با رضایت طرفین اتفاق می افتد!
شما می توانید آمارهایی مشابه و یا حتی شدیدتر را در کشورهایی همانند آمریکا، ایتالیا و کانادا ببینید.
پس همانگونه که ذکر شد، یکی از عوامل جلوگیری از تجاوز رعایت عفت در پوشش زنان می باشد. چرا که با عدم رعایت عفت، حتی با ساخت انواع و اقسام کاباره ها و آزادی های جنسی نیز نمی توان آتش شهوت را خاموش کرد.
منبع:افسران
پی نوشت :
(1) «Homicides, Firearm Offences and Intimate Violence – 2006/۰۷ Supplementary Volume 2 to Crime in England and Wales ۲۰۰۶/۰۷» (PDF).) و (Haws, D (1997). «The Elusive Numbers on False Rape». Columbia Journalism Review 3۶ (۴): ۱۶–۷. Archived from the original on March 3, 2008
ک مرد تعریف میکند دخترک رو به من کرد و گفت:واقعا آقا؟! گفتم:ببخشید چی واقعا؟! گفت:واقعا شما بچه بسیجی ها از دخترای چادر به سر بیشتر از ما خوشتون میاد! گفتم:بله گفت:اگه آره، پس چرا پسرایی که از ما ها خوششون میاد از کنار ما که میگذرند محو ما میشن، ولی همین خود تو و امثال تو از چند متری یه دختر چادری که رد میشیدفقط سر پایین میندازید و رد میشید! گفتم: آره راست میگی، سر پایین انداختن کمه! گفت:کمه؟ببخشید متوجه نمیشم؟ گفتم: برای تعظیم مقابل حجاب حضرت زهرا(س) باید زانو زد حقاکه سرپایین انداختن کمه آره تو راست میگی ...
نظر مريم در كامنت ها و جواب ايشان: من شخصا هرگز زیر بار زور "حجاب اجباری" نمیریم... شاید اگه یه روزی در ایران حجاب آزاد بشه، با انتخاب خودم حجاب داشته باشم...
اما الان برای مقابله با این بسیجی ها هم که شده جلوشون وای می ایستم جوری که دلم میخواد لباس می پوشم... با اجبار، صاحب اعتقاد نمي شويد. با سلام... در جواب شما بايد گفت: انسان هيچ گاه به زور و اجبار داراي عقيده و گرايش نمي شود، و هيچ گاه نمي شود به كسي با زور عقيده اي را قبولاند... اما در مورد اينكه "حجاب اجباري" و يا حجاب آزاد از نظر شما چگونه برداشت مي شود، حرف ديگريست. البته شخصاً با حجاب اجباري موافق نيستم، و به صورت نسبي آن را قبول ندارم، ولي در مورد اينكه حجاب اجباري قرار است شما و امثال شما را محجبه و صاحب عقيده در مورد حجاب و پوشش كند، مخالفم. به اين معني كه اجباري كه در سطح جامعه با آن مواجه بوديد، فقط براي به اجرا در آمدن قانون كشور است كه، از تردد زنان و دختران با نوع پوشش باز و هوس انگيز جلوگيري مي شده است. نه اينكه شما روز بعد از تذكر ماموران، يك زن و يا دختر محجبه و معتقد بشويد... *حجاب در ايران آزاد مي شود؟ در مورد اينكه نوشتيد در ايران حجاب آزاد بشود، سوال اين است: آزادي در نوع پوشش زنان در يك كشور اسلامي كه با اصل فرامين قرآن كريم مغايرت دارد چگونه ممكن است؟ آزادي در پوشش(از نوعي كه شما مي خواهيد)، قرار است چه گزينه مثبتي را دست آورد شما كند، كه قبلا از آن محروم بوده ايد؟ چرا در دين اسلام ( قرآن و احاديث)، زنان را در جامعه، سفارش به پوشاندن زيبايي هاي خودشان كرده است؟ آيا اسلام با زيبايي مخالف است؟ يا با اين كار مي خواهد از زنان سوء استفاده نشود؟ آيا آزادي زن در هر نوع پوششي كه خودش خواست، حتي اگر لطف به زن باشد، ظلم به مردان و پسران جامعه نيست؟ يعني، مردان موظف به كنترل خود و چشم خود در مقابل زنان هستند، آيا اين منافاتي با اين دستور قرآن كريم ندارد؟
بسم الله الرحمن الرحیم
هرچقدر که در این سالها شاهد کم کاری مسئولان فرهنگی و اجرایی در مقوله ی ترویج حجاب و عفاف هستیم، خوشبختانه شاهدیم که به همت بچه حزب اللهی ها، در فضای مجازی برای آن تلاش قابل تقدیری انجام می شود، که البته در اجرای این کار خوب هم مثل هر کار خوب دیگری آفات و اشتباهاتی دیده می شود که لازم دیدم به آن بپردازم.
......
حجابی که عفاف به دنبال نداشته باشد و عفافی که با حجاب همراه نباشد، هر دو ناقصند و نامطلوب. در تبلیغ حجاب و عفاف باید هم معیارهای فقهی حجاب اعم از محدوده ی پوشش و زینت نداشتن رعایت شود و هم معیارهای عفیفانه مانند نداشتند عشوه گری و طنازی و جلب توجه
دختر جوانی بود با مانتوی زرد که چادری هم بر سر داشت،اما معلوم بود چادری نیست،.........
شاید برای احترام چادر سرش کرده بود. از همین راهروی اول رفت سراغ خواهران پاسدار، به التماس که برود پیش آقا. چند خانم جاافتاده هم پشت سرش بودند و سفارشش را میکردند. نزدیک بود اشکش سرازیر شود، خواهرها گفتند حالا صبر کن، آخر بازدید شاید.
و این خانم سر هر بریدگی و راهرویی که میگذاشتند کسی بایستد و آقا را در حال عبور ببیند ـ حدود 5 مورد ـ ایستاد و با اشتیاق عبور آقا را دید.
ایستگاه مانده به آخر بود، دیگر داشت جان میداد. یکی از خواهران پاسدار آمد دستش را گرفت و سه قدم برد جلوتر از جمعیت ایستاده. آقا که خواستند از نشر نی به نشر امیرکبیر بروند، یکدفعه این دو خانم نیست شدند.
یک دقیقه بعد، با صورت خیس و چشمان سرخ و بدن لرزان برگشت. چفیهای را سفت به سینهاش چسبانده بود. به هر زنی میرسید، با بغض تعریف میکرد کهرفته و... و چفیه را جلو میآورد تا ببوسند. تحفهای داشت که میخواست عالم از آن بهره ببرند.
خواهرم برای اینکه زیباتر از همیشه باشی به این چند دستور عمل کن: چشمپوشی از گناهان را سورمه چشمانت کن که زیباتر گردند. رنگ راستگویی بر لبانت بکش تا براقتر شوند. از سرخاب زندگی برای صورتت استفاده کن که در فروشگاههای ایمان عرضه می گردد. همیشه از صابون استغفار برای زدودن چرک گناهت استفاده کن که بوی بهشتی دارد. گوشواره ادب را زینت گوشهایت کن. با کرم وضو صورتت را نورانی کن. با بیمه عشق به خدا خود را از هر آسیبی مصون نگهدار.
سوال :امربه معروف و نهپی ازمنکر درمورد چادر وحجاب چگونه می تواند موثر باشد؟
بایک داستان واقعی باموضوع:می خواهم دختر چادری ها را خفه کنم...!
هیچ وقت در عمرم به اندازهای امروز که با چادر به بازار آمدم احساس امنیت نکرده بودم.
با تشکر از آقای “ وحید ” که این تجربه را ارسال فرمودند.
این متن خاطره یک روحانی جوان است. که پیشنهاد میدهیم تا انتها آنرا بخوانید.
بگذارید از اول سفر برایتان بگویم سفری که با خواهران دانشجو جهت زیارت مشهد مقدس برگزار شده بود. از میان اتوبوسی که ما با آنها همسفر بودیم حداکثر چند نفر انگشت شمار با چادر الفت داشتند.
لذا وقتی وارد اتوبوس شدم کمی ترسیدم از اینکه عجب سفر سختی در پیش دارم. نمیدانستم با این همه بیحجاب و... چگونه باید برخورد کنم مخصوص چند نفر از آنها که خیلی شیطنت داشتند. ناچار مثل همیشه به ناتوانی خود در محضر حضرت وجدان عزیز اعتراف کرده و دست به دامن صاحب کرامت امام ثامن حضرت رضا (ع) شدم.
یکی از اتفاقاتی که باعث شد خستگی سفر را به طور کلی فراموش کنم لطف خدا در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بدون چماق بود.
داستان از اینجا شروع شد، روز اول تصمیم گرفتم برای چادر سخت گیری شدید نکنم، لذا چند نفر از دختران دانشجو که سوئیت آنها معروف به سوئیت اراذل و اوباش بود (اسمی که بچهها بخاطر شیطنت بیش از اندازه برایشان انتخاب کرده بودند و خودشان هم خوششان میآمد) و به قول همه همسفران دردسر سازهای سفر بودند؛ تصمیم گرفتند به صورت دسته جمعی برای خرید به بازار بروند اما چون تا به حال به مشهدمقدس نیامده بودند و به قول یکی از آنها فقط به خاطر تفریح سفر مشهد آمده بودند؛ لذا از من خواستند که به عنوان راهنما با آنها بروم من هم با تردید قبول کردم وقتی که به راهروخروجی هتل آمدند متوجه وضعیت و پوشش بسیار نامناسب آنها شدم لذا سرم را پایین انداختم و کمی خودم را ناراحت و خجالت زده نشان دادم.
داشتم از حرم می رفتم به سمت دانشگاه ، وارد ایستگاه مترو شدم . از آن جایی که خیلی حال خوشی نداشتم مسیرم را جوری انتخاب می کردم که مورد منکراتی پیش نیاید.
مترو هم که سوار شدم رفتم واگن آخر که از همه خلوت تر بود. خدا رو شکر که همه چی آرومه و من هم کلی خوشحالم.
اگر هفت هشت ایستگاه باقی مانده اتفاقی نیافتد که دیگه عالیه!
در ایستگاه سوم اما یک آقا با خانومش که اصلا حجاب خوبی نداره سوار شدند و دقیقا هم دو قدمی من ایستادند به طوری که خانومه دقیقا روبروی منه ...
ای خدا چرا ....
مگه نگفتی بیشتر از طاقت بندگانم تکلیفشان نمی کنم پس چرا من رو تو این شرایط قرار دادی ؟....
این خودخوری ها فایده ای نداشت و باید کاری میکردم ....
به آقاهه که نگاه کردم یه حسی بهم گفت این از اون مواردیه که قرار نیست با سلام و صلوات تموم بشه . حتما شر میشه...
احساس کردم دستی را که با اون میله ی مترو رو گرفتم داره میلرزه. پاهایم که انگا مال من نیستند . مثل میخ توی زمین رفته محکم به کف مترو چسبیده اند و توان برداشتن تنها دو گام را از من گرفته اند.
در بحبوحه ی درگیری با خودم نگاهم باز به اون خانم افتاد. یه صدایی از اعماق وجودم به من گفت ما این همه شهید نداده ایم که تهش این خانم با این وضعیت بیاد توی خیابون. توان مضاعفی گرفتم. دیگه لفتش ندادم. دستم رو گذاشتم روی بازوی آقا.
او که پشتش به من بود، برگشت .
- سلام آقا.
- سلام.
به خانومتون بگید حجابشون رو رعایت کنن. متشکر.(البته جوری گفتم که تا حد ممکن کس دیگه نشنوه.
او ن آقا در پاسخ فقط یک کلمه گفت:
-چشم!
بر گشتم سر جام اما این بار پشتم رو کردم به طرف اونا تا نبینم چه اتفاقی افتاده و دیگه هم بر نگشتم.
انصافا همه جور پیبش بینی می کردم جز چشم گفتم آقا....
اینکه رهبری (مدظله العالی) می فرمایند: برخی ها گمان می کنند که تذکر لسانی فایده ای ندارد اما من می گویم تاثیر تذکر لسانی قطعی است .در این داستان واقعی کاملا مشهود است.
نظرات برخی از کاندیدا های احتمالی پیرامون وضعیت فرهنگی در زیر آمده است شما هم میتوانید به ما در جمع آوری نظرات کمک کنید
اگر واقعا توجه کنید و صحبت های این کاندید ها را نگاه کنید و با اسلام بسنجید به بی لیاقتی برخی افراد در مورد ریاست جمهوری براحتی دست پیدا خواهید کرد.
لنکرانی در جمع طلاب حوزه علمیه اهواز:
در تشریح اقدامات فرهنگی انجام داده در زمان تصدی وزارت بهداشت، گفت:یکی از اقدامات مهم در این زمینه تدوین آئیننامهای بود که افراد حاضردر مراکز درمانی و بهداشتی باید از چه پوششی برخوردار باشند که بعد از
ابلاغ این آئیننامه وضع کمی بهتر شد ولی متاسفانه مجریان این آئیننامه چون اعتقادی به آن نداشتند به خوبی اجرا نشد.
وی با اشاره به درصد دانشجویان دختر و پسر در رشتههای پزشکی و پرستاری،گفت: در رشتههای پزشکی ۶۷ درصد و در رشته پرستاری ۸۷ درصد خانمها بودند و مهمترین مشکل ما این بود که در سالهای آتی با کمبود پزشکان و پرستاران مرد روبرو شویم و مهمترین کار ما این بود که درصد دانشجویان پزشکی پسر را با توجه به نیاز کشور افزایش دادیم ولی در دانشکدهها امکان جداسازی و
تفکیک دانشجویان نبود.
محمد سعیدیکیا در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا:
حجاب جزو دین ما است و حجاب باید منجر به عفاف شود اما با زور نمیتوان حجابی را که به عفاف بینجامد را در جامعه برقرار کرد.
وی گفت: ما باید اخلاق اسلامی را با روش اسلامی حاکم کنیم و با فشار نمیشود در حالی که منابع اسلامی زیاد داریم و ما آموزش ندیده گروهی به نام گشت ارشاد را ایجاد میکنیم که گشت ارشاد اگر مطابق اسم خود عمل کند خوب است اما برای انجام این کار نیازمند برنامه و افراد صلاحیتدار و آموزش دیده هستیم.
حسن روحانی
باید در دنیای فرهنگ، مسایل را از طریق فرهنگی و با ابزار فرهنگی حل کنیم؛ نمی شود با نیروی پلیس مشکلات فرهنگی را حل کرد. مساله فرهنگ برای ما خیلی مهم است چون اساس انقلاب، انقلاب فرهنگی و ستیز دشمنان هم بیشتر در بخش فرهنگی است. ایجاد انگیزه برای حفظ کشور و نظام از طریق فرهنگی امکانپذیر است. بنابراین بخش فرهنگ بخش بسیار مهمی است و اگر مشکلی باشد باید با ساز و کار فرهنگی حل شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع تعدادی از اساتید دانشگاههای تهران در پاسخ به اینکه نظر شما درباره اسلامی کردن دانشگاهها چیست ؟
جامعه ما اسلامی است و ما می خواهیم به موازین و فرهنگ اسلامی احترام بگذاریم؛ اسلامی کردن دانشگاهها جلو و عقب بردن روسری نیست ؛ دختران جامعه ما اهل عفاف هستند و مشکلات در این زمینه با تذکر حل می شود.
حجت الاسلام روحانی ادامه داد: اما اگر اسلامی کردن دانشگاهها به این معناست که استادی نظرش را اعلام نکند به بیان خاطره ای از استاد شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری می گفت در دانشگاه اعلام کرده ام که استادی که معتقد به مارکسیست است نظرات خودش را مطرح و من هم نظرات خودم را بیان کنم.
تفکیک جنسیتی برای سلامت جامعه شرط اساسی است. چادر و رعایت محرم و نامحرمی و اختصاصیافتن بعض مشاغل به زن، و بعض مشاغل به مرد بر اساس همین تفکیک لازم جنسیتی و ترتیبات و ضوابط آن است.
مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مدظله الوارف به نامه دختر جوانی که به تازگی در مشهد مقدس سؤالاتی درباره حجاب و فلسفهی آن مطرح کرده بود، پاسخ داد.
متن نامه و پاسخ معظم له به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مرجع عزیز و عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
سلام علیکم؛
من دختری 21 ساله هستم. شما را بارها در مشهد دیدهام، و به شما به چشم یک پدر معنوی نگاه میکنم. آقا من یک دختر بدحجاب هستم، راستش نمیدانم حجاب چیست؟ چرا حجاب بر ما واجب است؟ چرا حجاب ارزش است؟ آیا چادر یک تکه پارچه با ارزش و مقدس است؟ دختر 9 ساله از چادر چه میداند؟ چرا فقط در دین ما چادر و حجاب وجود دارد، یعنی پیامبران دیگر نمیدانستند؟!
آیا معنای پوشش، نبودن من در جامعه نیست؟ پس چگونه باید برای جامعه مفید باشم؟چرا ما زنان باید تاوان دلهای مریض بعضی مردان را بدهیم؟ آیا بهتر نیست حجاب در کشور اختیاری باشد؟ لطفاً مرا نصیحت کنید و به سؤالاتم جواب دهید که من پیجوی حقیقتم. منتظر پاسخ شما هستم. بسم الله الرحمن الرحیم
علیکم السلام و رحمة الله
دخترم! انشاءالله تعالی تندرست و سعادتمند باشید و اندیشههای نیک و درست را در خود پرورش دهید. نامه شما را خواندم. از بیداری باطن و معنویت پاک و اصالت فطرت شما امیدوار شدم.
قبل از هر پاسخی دقت فرمایید که این جملهی «در کجای قرآن آمده …؟»، اخیراً توسط سایتها و سایر امکانات و ابزار تبلیغاتی وهابیت بسیار رایج شده است و شیعیان و اهل سنتی که خود را اهل اسلام میدانند و به همین دلیل میخواهند استناد به قرآن کریم نماید، باید بسیار مراقب این حقهی انحرافی باشند.
«در کجای قرآن آمده است …؟» استدلال کسانی است که در ابتدای اسلام مدعی شدند «حسبنا کتاب الله – کتاب خدا برای ما کافیست» و امروز هم مدعی هستند که کتاب خدا در اختیارمان هست و خودمان میخوانیم و نیازی به هیچ معلم، راهنما، عالم، مفسر و … نیز ندارد و به هر چه در ظاهر آیات آمده نیز به آن شکلی که خودمان میفهمیم استناد میکنیم! در واقع میگویند: کتابی در دست میگیریم، ولی خود دین جعل میکنیم.اگر چه همهی این ادعاها برای جلوگیری از فهم مردم از قرآن و اسلام به واسطهی تعلیم معصومین (ع) که معادن علم الهی و مخازن وحی هستند میباشد، اما همین ظاهر آیات قرآن کریم که برای همگان نیز قابل فهم میباشد، راه فرار و توجیه و ایجاد انحراف «به نام قرآن – علیه قرآن» را بر آنان بسته و دستور به اطاعت از رسول اکرم (ص) و اهل عصمت (ع) و راسخون در علم و … داده است. تا معلوم شود «حسبنا کتابالله» نه ریشهی قرآنی دارد و دلیل عقلی. بلکه مغایر با این آموزهها و عقل و فهم انسان است.
حال ما از آنان میپرسیم که در کجای قرآن آمده است که به ظاهر قرآن بسنده کنید – که میکنید؟ در کجای قرآن آمده که علم بدون معلم قابل فراگیری است – که مدعی هستید خودمان از کتاب همه چیز را میفهمیم؟ اگر این طور است چرا این همه مدرسه و دانشگاه و … دایر کردید، کافی بود که هفت میلیارد کتاب فیزیک یا ریاضی و یا … چاپ و توزیع میکردید تا همه انیشتن شوند. وانگهی در مورد احکام الهی میپرسیم: در کجای قرآن کریم آمده است که نماز صبح دو رکعت و نماز ظهر چهار رکعت است؟ کجای قرآن کریم آمده که به هنگام نماز ابتدا باید نیت کرد و سپس تکبیر گفت؟ در کجایش آمده که قرائت سورهی حمد واجب است – دستور به ترتیب در کجایش آمده است؟ کجای قرآن نوشته که در هر رکعت باید یک رکوع و دو سجده نمود؟ در کجا آمده که مناسک حج چگونه و دفعات طواف چند دور است و نقطهی آغاز و پایان در طواف کجاست – اگر برعکس طواف کنیم چه میشود؟
تحمل سختی و مشقت جزئی از جریان زندگی هر انسانی است. (نابرده رنج، گنج میسر نمی شود). اگر رعایت حجاب دارای سختی هایی باشه انجام واجباتی نظیر نماز، روزه ،حج، جهاد و ... هم راحت و آسان نیست هر کدام سختی هایی به همراه خودش داره.
آیا از خواب ناز سحرگاه برخاستن ، وضو گرفتن و نماز خواندن رنج و سختی نداره؟ آیا در گرمای طاقت فرسای تابستان روزه گرفتن و تشنگی، گرسنگی رو تحمل کردن خستگی و زحمت نداره؟
در مورد حجاب هم تحمل این زحمت و سختی در مقابل آثار و برکاتی که خداوند قرار داده و از همه مهمتر خوشنودی خدا و پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار ناچیز و چه بسا شیرن و گواراست.
این رو هم نباید فراموش کرد کسانی که از حجاب گریزانند و عواقب بدی که در اثر بی حجابی و انحرافات اخلاقی دچار میشند و موحب از هم پاشیدن کانون خانواده و... میشه بسیار فراتر از سختی های ظاهری حجاب است. و از این بالاتر رنج و عذاب الهی در جهنم، اصلا قابل مقایسه با این زحمات نیست!
در رابطه با این بحث، آیه 216 سوره بقره رو می آورم : (عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم و الله یعلم و انتم لا تعلمون)؛ " چه بسا چیزی را دوست نداشته باشید، حال آنکه خیر شما در آن است؛ و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است و خدا می داند و شما نمی دانید". سايت دختران باحجاب
دوچرخه سواری بانوان چند وقتی است که بشدت از سوی برخی اسلام گرایان روشنفکر در سطح کشور مطرح می شود همین امر باعث شده تا زنان و دختران زیادی به این ورزش روی آورند.
دوچرخه سواری بانوان چند وقتی است که بشدت از سوی برخی روشنفکران سیاسی زن در سطح کشور مطرح می شود که با حمایت و تشویق سعی می کنند زنان ایرانی را به دوچرخه سواری سوق دهند و مدعی هستند که این یک ورزش است چرا باید حقوق زنان پایمال شود؟! و زنان از این امر مهم که تناسب وزنی هم به آنها می دهد نهی شود؟ و مسائل دیگری کخ این روزها از گوشه و کنار کشور می شنویم.
اما در چند ماهه گذشته گویا در سایه غفلت و بی توجهی مسئولین فرهنگی و انتظامی زنان و دختران دوچرخه سوار که فقط در محیط های مخصوص بانوان مشغول دوچرخه سواری بوده اند جرات پیدا کرده و به سطح شهر و بوستان ها و پارک ها آمده اند و با اوضاع بسیار اسف بار و با تشویق زنان سیاسی روشنفکر مشغول دوچرهع سواری در سطح شهر ها هستند و فرهنگ ایرانی و اسلامی را زیر چرخ های دوچرخه هایشان له و آسفالت می کنند.
این دو روایت، بانوان را از نشستن بر زین و سوارکاری نهی می کند و شدت نهی در روایات دوم به حدی است که مرتکب این عمل موردنفرین امام صادق (علیه السلام) قرار گرفته است. امام صادق (علیه السلام) در ضمن روایت دیگری که علائم آخر الزمان را بیان می کنند، چنین فرمودند: « ( در آن زمان) زنان بر زین ها سوار می شوند» . (3)
امیرمؤمنان علی (علیه السلام) در حدیثی با اشاره به این نهی، می فرمایند: « زنان خود را، بر زینها سوار نکنید، که این کار باعث تحریک و تهییج شدن آنان به سمت فساد و گناه می شود. » (4)
تلاش غربیها برای نفی حجاب اهداف سیاسی را دنبال میکند ویژه
عباس امیریفر رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: حجاب در اسلام برای امنیت زنان معین شده تا آنها در جامعه به بهانههای واهی مورد سوء استفاده قرار نگیرند.
وی با بیان اینکه حجاب برای ارزش بخشیدن و عزت دادن به زنان بوده و شان آنها را افزایش میدهد، افزود: زنانی که دارای حجاب هستند در جامعه مورد طمع شخصی افراد بیمار دل نمیشوند اما بدحجابی و بیبند و باری موجب میشود تا از زنان بهره کشی صورت گیرد.
امیریفر با اشاره به اینکه حجاب مانع فعالیتهای اجتماعی نمیشود، خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی بانوان مسلمان با حجاب کامل در بین مردم حضور یافته و خطبه خواندند و این حرکت بزرگ بانوی اسلام نشان میدهد که دین مبین اسلام هرگز حجاب را مانع حضور زنان در عرصه فعالیتهای اجتماعی مشخص نکرده بلکه در راستای حفظ ارزش زنان نهاده است.
امیریفر با اشاره به اینکه غربیها تلاش میکنند زن مسلمان محجه را فردی منفع در جامعه نشان دهند، گفت: حجاب نه تنها مانع فعالیت زن مسلمان نیست بلکه موجب حضور سازنده وی در جامعه میشود.
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی زنان محجبه با چادر و پوشش در تمامی عرصهها حضور یافته هیچ مانعی برای حضور و فعالیت آنها وجود نداشته است.
وی تاکید کرد: حضرت زینب نیز با حجاب همچون مادر خود در مقابل همه ایستادند و با قاطعیت خطبهای قرائت کردند که موجب رسوا شدن دشمنان شد و این امر الگوی برای دختران و زنان جامعه اسلامی است که با قاطعیت و حفظ شئونات خود میتوانند در تمام عرصهها حضور یابند.
امیریفر رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: عفاف و حجاب مانع فعالیتهای اجتماعی نمیشود و باید برای حضور بیشتر بانوان در جامعه سرمایهگذاری شود و آنها به عنوان الگو برای دیگران قرار گیرند.
روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی درباره ماه مبارک رمضان تأکید کرد که ظهور دین اسلام جایگاه زنان را در جوامع بشری ارتقاء داده و این فرصت را در اختیار آنها گذاشته تا در جامعه ایفای نقش کنند.
به گزارش فارس، روزنامه الکترونیکی "هافینگتون پست" در یکی از صفحات امروز خود مطلبی را به قلم "کاشف چادری" منتشر کرده است که ماه رمضان و برگزاری مراسم شب قدر توسط مسلمانان در این ماه میپردازد و تأکید میکند: اسلام به زنان اجازه میدهد تا قدرت و حق ایفای نقش در جامعه را داشته باشند. این گزارش افزود: اسلام درست زمانی آمد که زنان از هیچ احترام و حقی در جامعه بشری برخوردار نبودند و به آنها به دید موجودی پست در مقابل مردان نگریسته میشد و با ظهور اسلام برای نخستین بار زنان به جایگاهی ارتقاء یافتند که بتوانند در جوامع تأثیرگذار باشند.
نویسنده این مطلب در ادامه تأکید کرد: اسلام احترام به والدین را به انسانها آموخت و پیامبر اسلام(ص) به وضوح اعلام کرد که مادر حقوقش از پدر هم بیشتر است و حتی وعده داده است که بهشت زیر پای مادران است.
در ادامه این گزارش آمده است: اسلام حتی خوشرفتاری با همسران و زنان را نیز به ما آموخته است. با ظهور اسلام به زنان حتی حق ارث و حق برابر در منزل داده شد.
رسانهها و مطبوعات غربی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان توجهی خاصی به مراسم عبادی مسلمانان در این ماه مبارک نشان داده اند و هر روزه شاهد انتشار گزارشهایی درباره آیین عبادی اسلام در این ماه در این رسانهها هستیم.
تصویری که مشاهده می کنید، نمایی است از یک مدرسه ی دخترانه . تعدادی از دانش آموزان این مدرسه نیز با پوششی سفید رنگ در حیاط دیده می شوند. حیاطی که از چادر های نیم سوخته سیاه شده است.
به گزارش مشرق، تصویری که مشاهده می کنید، نمایی است تاریخی از یک مدرسه ی دخترانه . تعدادی از دانش آموزان این مدرسه نیز با پوششی سفید رنگ در حیاط دیده می شوند. حیاطی که از چادر های نیم سوخته سیاه شده است. ساعت ده و سی دقیقه ی روز دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۵، در حالی که دانش آموزان مدرسه دخترانه زینبیه در شهر میانه، برای جشن های هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهیا می شدند، جنگنده بمب افکن های رژیم بعثی عراق، چندین بمب را در این مدرسه فرو ریخته و ساختمان آن را به آتش و خون کشیدند. در جریان این بمباران وحشیانه، که به تلافی پیروزی های رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ صورت گرفت، ۳۷ تن از دختران دانش آموزِ این مدرسه به شهادت رسیدند.
این عکس، ساعاتی پس از بمباران مدرسه ثبت رسیده است:
منبع:سایت یالثارات ر هشدار:::: دقت کنید ای بی حجابها چگونه می توانید جوابگو شهدا باشید...
داستانهاي پند آموز در رسانه ملي ديگر جاي خود را به لوده بازي و حرکات موزون مجريان و بازيگران کودک داده است وهمين رفتارها سبب ميشود که کودک امروز به شادي کاذب عادت کند.....
یکی از پایگاه های خبری : رسانه به عنوان يکي از تاثيرگذارترين مولفههای امروز بشري همواره در عصر حاضر داراي جايگاه ويژهاي بوده است. اين بديهي است که کار هر رسانه ارسال پيام است. هر رسانهاي براي ارسال پيام خود برنامه ريزيهاي لازم را انجام ميدهد و رسانهاي موفق تر است که پيامي که در نظر دارد را به ساده ترين شکل ممکن و با هدفگذاري مشخص به مخاطب عرضه کند. اما در اين ميان سينما و تلويزيون ايران همواره پيامهايي را به مخاطبان خود ارسال کردهاند که با هدفگذاري اوليه آن مغاير بوده است.
در اين ميان شايد اين کودکان و آينده سازان فردا باشند که در هجمه بيامان اطلاعات درحق آنان اجحاف شده است. رسانه ملي در اين ميان برنامههاي متعددي تهيه و پخش نموده است وحتي شبکهاي نيز به نام شبکه پويا نمايي براي کودکان راهاندازي شده است، اما با نگاهي ساده و تجزيه وتحليل پيامهايي که از طريق برنامههاي کودک سيما منتقل ميشود، به وضوح متوجه خواهيم شد که يا کودکان به عنوان مخاطب نهايي اين آثار شناخته نميشوند يا اينکه آنقدر مکاتب انحرافي در اين آثار رخنه کرده است که کودک امروز به موش آزمايشگاهي براي تزريق هزاران فکر انحرافي تبديل ميشود.
کودک امروز از يک سو در معرض پيامهاي برنامهريزي شده غرب است که سبک زندگي غربي با شاخصه باربيگري که جز فحشا و ابتذال سرمنزلي ندارد را تبليغ ميکند و از سوي ديگر در معرض برنامههاي التقاطي و پيامهاي ناهماهنگ داخلي قرار دارد که با توجه به ذهن فعال کودکان امروز اثري متاسفانه نامطلوب در آنان ميگذارد.
مسئله تبليغات بي حد و حصر غرب در اين زمينه شايد تا حدودي غير قابل کنترل باشد و به قول معروف حرجي بر آن نيست، اما در مورد توليدات داخلي که محصول کمپاني رسانه ملي است چه بايد گفت؟ شايد با مثال بتوان به طور ملموس تر عمق فاجعه را در رسانه ملي در اين زمينه مشاهده کرد.
«آب پريا» سريالي بود که در نوروز سال ۹۲ به عنوان هديه نوروزي رسانه ملي به کودکان تقديم شد.
بر حسب وظیفه باید چند جمله به عنوان وصیت و یا پیام برای شما امت مسلمان و خانواده گرامیام بنگارم...
تو ای خواهرم، همانطوری که دوستانم سفارش و وصیت نمودند که سیاهی چادرت کوبندهتر از سرخی خون من است؛ من هم سفارش میکنم در مراسم من هیچ بدحجابی نباید باشد.
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،سایت جلوه ایثار نوشت: روحانی شهید خشایار مهدی امیر توبی درسال ۱۳۴۷ در تنکابن پا به عرصه گیتی نهاد، پس از سپری کردن تحصیلات ابتدایی و راهنمایی با علاقه بسیاری به حوزه علمیه رفت و در آن جا مشغول به تحصیل علوم و معارف الهی گشت و از خرمن دانش استادان بزرگی خوشهها چید و کسب فیض نمود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش گسترده و فعالیتی چشمگیر، نقش بسزایی در راه تبلیغ و انتشار دستورات و فرامین قرآنی و احکام درخشان اسلامی ایفا کرد و به عنوان یاری صدیق و پشتیبانی وارسته، در راه پشبرد اهداف انقلاب و شکوفایی آن از هیچ کوششی فروگذار نکرد.
شاید میخواست بازوان کبود و پهلو شکسته را با سرانگشتانش و قلم موی مژگان بر آن بوم بلند با سیاه قلم آن نقاشی کند، در ۲۳/۳/۱۳۶۷ در سرزمین خونین شلمچه، روح بلندش به آسمان پرواز کرد، باری هیچ سینهای به اندازه سینه آسمان زخمی نیست. شهیدان بهتر از همه می دانند؛ چون آسمانیاند.
* وصیت نامه
«قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمه الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا» (زمر/۵۳) ای بندگان من که نسبت به جان خودتان زیادهروی و ولخرجی و بیهوده کاری کردهاید از رحمت خدا مأیوس و ناامید نباشید، خداوند همه گناهان را میآمرزد.
با درود و سلام به پیشگاه مقدس آقا امام زمان -عجل الله تعالی فرجه- و نایب بر حقش، امام خمینی و با درود و سلام به امید امام و یاوران باوفا و دلسوز او و با درود و سلام به رزمندگان و شهدا و معلولین ومجروحین و با درود و سلام خدمت شما برادران و خواهران، پدران و مادران، جمیعاً سلام علیکم ورحمتالله.
بر حسب وظیفه باید چند جمله به عنوان وصیت و یا پیام برای شما امت مسلمان و خانواده گرامیام بنگارم: اول از همه، از کلیه برادران و خواهران و پدر و مادرم تقاضای عفو و بخشش دارم. * حاضر بودم که چندین دامادی این دنیا را بدهم و به این دامادی برسم
عزیزانی که در مراسم عزای من هستید، شما در مراسم عروسی من هستید و این دامادی چه صفایی دارد، حاضر بودم که چندین دامادی این دنیا را بدهم و به این دامادی برسم که رسیدم.
نکته دیگر این که برادران، جبههها را فراموش نکنید و سلاحم را بر دارید و بر خدا توکل کنید که پیروزی از آن شما و ما است و مطلب دیگر این که از استادم پوزش میخواهم که نتوانستم حق استادی او را ادا نمایم.
* در مراسم من هیچ بدحجابی نباید باشد برادران و خواهران! موازین اسلام را رعایت کنید و تو ای خواهرم، همانطوری که دوستانم سفارش و وصیت نمودند که سیاهی چادرت کوبندهتر از سرخی خون من است؛ من هم چنین سفارشی را میکنم من خیلی روی حجاب خواهران خیلی حساس هستم؛ در مراسم من هیچ بدحجابی نباید باشد. بقیه را در ادامه بخوانید
این روزها به تدریج لباسهای تابستانه وارد بازار میشود و جالب اینجاست که امروز ویترینهای فروشگاههای لباس کالاهایی را به مردم عرضه مینمایند که هیچ سنخیتی با معیارهای اسلامی ایرانی نداشته و تقلیدی کورکورانه از غرب است.
به گزارش یکی از پایگاه های ، پوشاندن ضروری مو و سایر اعضای بدن به جز صورت و دو دست توسط زنان مسلمان، در برابر مردانی است که طبق شریعت اسلامی نامحرم شمرده میشوند.
از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد. حجاب آن گونه که بعضیها پنداشتهاند صرفا یک تکلیف شخصی نیست، بلکه افزون بر آن یک مسئله عاطفی، روانی، خانوادگی و اجتماعی است. ....
*فروشندگانی خاص
امروزه اوضاع جامعه طوری شده که حتی مغازههایی که به فروشنده زن نیاز دارند برای شغلهای مورد نظر بانوانی را انتخاب میکنند که حجاب کم رنگی دارند. فروشندگانی در برخی فروشگاهها به کار گرفته میشوند که با آرایشهای آن چنانی در محل کار حاضر شوند و حجاب کاملی هم نداشته باشند.
البته مثل برخی از معضلات باز هم نظارتی بر این اقدامات وجود ندارد و مغازهها و فروشگاههای لباس و برخی فروشگاهها تبدیل به محل عرضه مدلهای جدید شده است که توسط فروشندگان آن عرضه میشود.
البته بسیاری از این فروشندگان خود تبدیل به مانکنهایی سیار شدهاند که لباسهای خاص و مورد نظر صاحب کالا را همزمان با فروشندگی تبلیغ میکنند و خریدار را با لطایف الحیلی وادار به خرید کالای مورد نظر خود میکنند.
*فصل گرما و حجاب
این روزها با نزدیک شدن به فصل گرما تغییراتی در پوشش لباس بیشتر بانوان نیز به چشم میخورد، چرا که فصل گرما بهانهای برای کوتاه و کم رنگ شدن حجاب برخی شده است. با گرم شدن هوا، حرف و حدیثها در مورد موضوع حجاب و مشاهده بیحجابی در سطح جامعه نیز گرم میشود.
اما بسیاری از کاربران ایرانی، (مخصوصا خانم ها) فیس بوک در بخش انتخاب "عکس نمایه خود” عکسی بد پوشش و بی حجاب را انتخاب می کنند که این موضوع نگران کننده است؛ کافی است شما نام یکی از همکاران، همکلاسی ها، هم دانشگاهی ها، هم محله ای ها و … را که احساس می کنید در این سایت عضو است را پس از عضویت در این سایت جستجو کنید، که در اغلب موارد در صورت عضویت این افراد، با عکس های "عجیبی” مواجه می شوید که باعث تاسف و ناراحتی شما می شود.
سوال اینجاست که چرا باید برخی از مردم کشورمان در مواجهه با این پدیده به این شکل منفعلانه برخورد کرده و به راحتی استحاله شوند؟ البته تمام کسانی که عکس های بد پوشش را در این سایت قرار می دهند جاهل مقصر نیستند و در حقیقت این موضوع را به عنوان یک عرف قبول کرده و باورشان شده که تنها در یک "اتاق خصوصی” که دوستان هم جنسشان آنها را می بینند مشغول زندگی روزمره خود هستند؛ و نا گفته نماند کسانی هم هستند که با اغراض فرهنگی و اجتماعی اقدام به این کار می کنند.
عصمت دولتشاهی آخرین زن رضا شاه در خاطرات خود به کشف حجاب و اینکه خود آنها نیز از بیحجابی خجالت میکشیدند اشاره میکند. وی میگوید:
در آن زمان کلیه طبقات مردم پایبند به اصول اخلاقی خاصی بودند. خانمها در کوچه و خیابان کمتر رفت و آمد میکردند. مسئله چادر نبود و بیشتر زنان در آن روزگار چاقچور داشتند که نوعی روبنده بود. در چنان اوضاع و احوالی، یک دفعه با زور و اعمال قدرت، دستور رفع حجاب داده شد. به همین جهت هم با عکسالعمل شدید مردم روبه رو شد.
یادم میآید ما حتی موقعی که در اتومبیل نشسته بودیم و حجاب نداشتیم از دیدن عابرین خجالت میکشیدیم. این موضوع مربوط به طبقه خاصی نبود و عموم مردم از این دستور بدون مطالعه در رنج و عذاب بودند. رضاشاه دستور داده بود که همه ما باید بیحجاب باشیم. این کار اول بسیار مشکل بود، خجالت میکشیدیم و خیلی ناراحت بودیم. اوایل کلاه پوست سرمان میگذاشتیم و پالتو پوست با یقه بلند میپوشیدیم. سعی میکردیم کمتر در انظار ظاهر شویم و به همین جهت اغلب به بیرون شهر میرفتیم. یادم میآید در آن روزها معمولاً به باغ حسامالسلطنه در اکبرآباد میرفتم تا ناچار نباشم در انظار عموم مردم بیحجاب باشم. چون از خودمان اختیار نداشتیم مجبور به اطاعت از دستور شده بودیم.
اخیرا گروه های معاند نظام و ضد دین دختران و زنان ایرانی را تشویق به کشف حجاب می کنند که متاسفانه چند زن خودفروخته بی دین در تهران و چند شهر دیگر پروژه بی عفتی در جامعه ایرانی و اسلامی را اجرا کرده اند.
اخیرا چند زن خود فروخته در شهر های مختلف کشور اقدام به کشف حجاب کرده اند تا بی عفتی در جامعه را ترویج نمایند و پروژه کشف حجاب که توسط گروه های ضد انقلاب و بی دین القا شده است را اجرا نمایند که خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه ماموران وزارت اطلاعات و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی این اقدامات خنثی گردید و عوامل تشویق کننده آن در چند روز گذشته دستگیر شده اند. یکی از خبرنگاران انقلاب نیوز با پیگیری هایی که در تهران انجام داده است توانسته یکی از زنان بی بند وبار که در تهران اقدام به کشف حجاب کرده و یکی از سرکردگان و خودفروخته های ضد انقلاب بوده است با همکاری نیروی انتظامی تهران بزرگ و وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر کردند. این زن ضد دین که در چند روز گذشته در تهران بصورت آزادانه گشت و گذار می کرده است و کسی هم متوجه زن بودن وی نشده در صحبت کردن با خبرنگار انقلاب بصورت اتفاقی و از روی لحن صحبت کردن و اندام وی مشخص شده که او زن است و اقدام به کشف کرده که با پیگیری و تعقیب کردنش بدست سربازان گمنام امام زمان (عج) و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی دستگیر شد.
تصاویر این زن خودفروخته و بی دین که اقدام به کشف حجاب در تهران کرده است:
رئیس بسیج جامعه زنان گفت: یک کار پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه وضعیت حجاب آغاز شده است که با مشخص شدن نتایج این تحقیق مشخص میشود چند درصد جامعه باحجاب هستند.
مینو اصلانی در گفتوگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: اقدامات زیادی برای گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور انجام شده است که از جمله آنها میتوان به تشکیل شبکه خوشهای عفاف و حجاب اشاره کرد که هم اکنون 520 هزار نفر عضو دارد و به صورت خوشهای مورد آموزش قرار میگیرند.
وی همچنین با اشاره به راهاندازی پژوهشکده عفاف و حجاب در مرداد ماه سال 89 ادامه داد: وظیفه این پژوهشکده شبکهسازی نخبگان و ایدهپردازان در زمینه عفاف و حجاب است که بالای 1500 نفر از مروجین فرهنگ عفاف و حجاب را ساماندهی کرده است و در تالارهای گفتمانی که تشکیل میشود به بررسی راهکارها و تبیین شرایط موجود میپردازند.
رئیس بسیج جامعه زنان در خصوص شرایط کنونی عفاف و حجاب در جامعه گفت: هم اکنون با توجه به هجمههایی که از سوی دشمن انجام میشود وضعیت حجاب در جامعه ما وضعیت خوبی است اما برای بررسی دقیقتر و وضعیت عفاف و حجاب در جامعه یک کار تحقیقاتی و پژوهشی آغاز شده است که به صورت واضحتری شرایط موجود را تبیین میکند.
اصلانی ادامه داد: این کار پژوهشی وضعیت حجاب را به صورت درصدی نشان میدهد و با همکاری سازمان تحقیقات بسیج انجام می شود.
وی ادامه داد: این کار تقریباً سه ماه است که آغاز شده است و تا دو ماه ابتدایی سال آینده منتشر میشود.
در یوسف آباد تهران، خانوادهای بود که مرد خانواده، کارمند اداره بود، و همسرش رعایت حجاب و شئون اسلامی را نمیکرد. روزی طبق معمول، مرد به اداره میرود و زن نیز پس از دادن صبحانة بچهها به قصد خرید گوشت، از خانه بیرون میرود.
پس از گذشت چند ساعت، بچهها از بازی خسته شده و شروع به گریه میکنند و تا آمدن مرد به خانه، ناآرامی بچهها طول میکشد. مرد خانه، سراغ همسر خود را از بچهها میگیرد و بچهها میگویند که مادر برای خرید گوشت از خانه بیرون رفته و هنوز برنگشته، مرد سراغ قصاب محله میرود و پرس و جو میکند؛ ولی قصاب اظهار بیاطلاعی میکند.
آن مرد پس از تلفن به اقوام و آشنایان سراغ پاسگاه نیروی انتظامی میرود و جریان را تعریف میکند. مأموران پس از تحقیقات اولیه، سراغ قصاب رفته و از وی پرسش میکنند اما قصاب با قاطعیت تمام، اظهار بیاطلاعی کرد.
مأمورین به تفحص در مغازه پرداختند. سپس به زیرزمین که گوسفندان را پس از ذبح به آن جا میبردند، رفتند.
هنگام خارج شدن، مأمورین مقداری مو مییابند که موها، موی گوسفند نیست و قصاب برای بازجویی بیشتر به پاسگاه بردند.
سرانجام با پیگیریهای دقیق، قصاب به جنایت خود اعتراف کرد که:
این زن، همسایة ما بود ولی رعایت پاکدامنی را نمیکرد و سر و سینه خود را نمیپوشاند. و از جمال خوبی هم برخوردار بود. آن روز که به مغازه آمد به گونهای به خودش رسیده بود که نفس اماره مرا وادار کرد کامی از آن زن بگیرم.
او را برای دیدن گوشت بهتر به داخل مغازه دعوت کردم و به او گفتم گوشت خوب و مورد پسند شما، پشت یخچال است. وقتی پشت یخچال رفت او را به زیرزمین کشاندم و با کاردی که در دست داشتم او را تهدید کردم و از او خواستم تن به زنا بدهد، بیچاره میلرزید، اما چارهای نداشت.
در پایان که از او کامی گرفتم. افکار شیطانی مرا واداشت برای آن که کسی از ماجرا باخبر نشود، او را بکشم اما باز افکار شیطانی مرا رها نکرد و گوشت زن را جدا کرده، همراه گوشت گوسفندان چرخ کردم و فروختم و استخوانها را نیز در فلان منطقه خاک کردم.
این داستان از بدحجابی زن سرچشمه گرفت. شاید هیچگاه آن زن فکر نمیکرد که بدحجابی میتواند پایانی چنین تلخ و پرگناه داشته باشد و به تجاوز، قتل، یتیم شدن فرزندان و سرگردانی همسرش بینجامد و نیز چنین عواقبی برای قابل خود در پی داشته باشد.
با تخلیص، نقل از «فرشتگان زمین». ص 34 ـ تألیف عباس رحیمی، نشر جمال، قم، 1385.به نقل از گنجينه عفاف: مهدى نصيريان دهزيري . منبع:سایت http://www.hijabiran.com/page.php?pid=223&id=92
سایت ریحانه ها در نظر دارد از افراد مستعد واعلام آمادگی کننده جهت نویسندگی سایت و طراحی قالب سایت و... عضو گیری نماید به همین منظور این سایت عضو میپذیرد ..
ضمنا از 20 نفر از نویسندگان سایت در سال تقدیر به عملخواهد آورد..
همچنین این سایت نشریه فرهنگی ریحانه را در دو شماره به تیراژ4000 عدد موفق به چاپ گردیده است.
ضمنا برای عضویت در سایت و همچنین عضویت در نوشت مطالب سایت نام وفامیل خود وتوانائی خود در زمینه خاصی از وبلاگ نویسی و همچنین نظر وایده خود درباره سایت رابه
شماره پیامک 10005625224370 ارسال نمائید تاحساب کاربری ورمز عبور برایتان جهت همکاری با سایت ارسال گردد..
مهرانه مهینترابی، سال ۱۳۳۶ در کرج متولد شد. وی فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است که جز او کسی در خانوادهاش فعالیت هنری ندارد. اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا در سال ۱۳۵۶ بود. ایشان دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای [...]
مهرانه مهینترابی، سال ۱۳۳۶ در کرج متولد شد. وی فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است که جز او کسی در خانوادهاش فعالیت هنری ندارد. اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا در سال ۱۳۵۶ بود. ایشان دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران میباشد.
او با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۱ عضوی از خانواده مجموعههای تلویزیونی شد و با نقشآفرینی در مجموعه همسران و خانه سبز به اوج محبوبیت رسید.
این روزها در مورد فساد در سینما زیاد بحث میشود، شما هم به این موضوع اعتقاد دارید؟
متاسفانه وقتی از فساد -به خصوص در سینما- صحبت میکنیم، ذهن همه به سمت فساد اخلاقی میرود و این اصلا اتفاق خوبی نیست. فساد در سینما لایههای مختلفی دارد. شاید بزرگترین نوع فساد در سینما همان مافیا باشد که در همه مراحل تولید فیلم و حتی در جشنوارهها دخالت میکند و در چیدمانها اثرگذار است؛ اینکه یک تهیهکننده و یا فیلمساز همیشه در ساخت فیلمش از یک بازیگر خاص استفاده میکند، اینها همه فساد است. بسیاری از زد و بندهایی که ممکن است درعرصههای دیگر هم وجود داشته باشد، به عنوان فساد مطرح است، اما همانطور که گفتم در اذهان عمومی فساد در سینما فساد اخلاقی است که این میتواند دو دلیل داشته باشد؛ یکی این است که در سینما شاید بیشتر از صنفهای دیگر رابطه زن و مرد وجود داشته باشد و این رابطه در بسیاری زمانها خیلی صمیمانه به نظر برسد. دلیل دوم هم این است که همیشه شایعات در این زمینه در مورد هنرمندان وجود داشته و رسانهها به ویژه رسانههای زرد نیز به این موضوعات میپردازند.
عمر من هم پاییزی دارد …
وقتی همــه ی رنگ هایم را از دست می دهم …
حال که به اختیار طبیعت پاییزی در راه است چرا بهار روحم را نابود کنم …
حجاب من دست درازی به روحم را محدود می کند…
و بهاری ابدی برایم بـه ارمغان می آورد …
خدایا حجاب خواهرانم را فاطمی و غیرت برادرانم را علوی قرار بده...
روز سه شنبه 13 فروردین 92 حوالی ساعت سه بعد از ظهر، اخبار ورزشی شبکه خبر با پخش گزارشی نزدیک به پنج دقیقه، به موتور سواری زنان پرداخت.
به گزارش خبرنگار عفت به نقل از رجانیوز در این گزارش، زنان موتور سوار ایرانی با حرکات نمایشی و ... در برابر دوربین، مهارت های! خود در این زمینه را نمایش داده و سپس به گفتگو با خبرنگار شبکه خبر می پرداختند.
نکته جالب توجه نیز آنکه مربی موتورسواران زن، یک مرد بود و با حضور در برابر دوربین از چگونگی تمرین های شاگردان خود سخن گفت!
جای سوال دارد که بعد از 34 سال از انقلاب اسلامی، نوع نگاه رسانه ملی به الگوسازی از زن مسلمان، تا چه اندازه به بیراهه رفته است و مسئولین هر از چندگاهی با شعارهای کلیشه ای و تکراری در این باره، انتظار دارند فرهنگ دینی و ملی کشور، به حد مطلوب و ایده آل نزدیک شود.
واقعا ارزش اینه ...چرا حضرات معصومین (علیهم السلام) زنان خود را ترغیب به سوارکاری و مسابقات ونمایش های ...(العیاذ بالله ) نمی کردند.
خوب است احتمالا در این دوره مدرنفحشا در جامعه را با آزاد کردن روابط برخی مسئولی وروشنفکران می خواهند بردارند.؟؟!! جل الخالق ..حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) کجایید که به ابتکار وخلاقیت جدیدی برخی مسئولین رسیده اند.
تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ریحانه ها و آدرس reyhaneha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.